Høj kvalitet og hurtig levering
Nye opgaver for høreapparatbranchen har ført til markant vækst i det danske firma Dencker A/S, som arbejder tæt sammen med ZEISS Quality Excellence Center
Dencker er specialiseret inden for højteknologiske plastemner til bl.a. medicoindustrien. Firmaet beskæftiger ca. 60 medarbejdere, og blandt Denckers kunder er nogle af de tunge aktører inden for dansk erhvervsliv, eksempelvis Demant, Grundfos, Coloplast og Chr. Hansen.
- Udviklingen går vores vej, og vi har de bedste forudsætninger nogensinde. Vi er kommet godt igennem corona, og jeg må konstatere, at de klassiske dyder om at overholde aftaler om kvalitet og leveringstid sælger bedre og bedre, siger Denckers grundlægger og CEO Anders Dencker.
Kravene til kvalitet og overholdelse af aftalte leveringstider har været medvirkende til, at Dencker har etableret et tæt samarbejde med ZEISS Quality Excellence Center. ZEISS udfører scanningsopgaver, digitalisering og rapportering for Dencker.
- ZEISS bistår os med scanning af bl.a. meget små plastemner, hvor der er store krav vedr. tolerance og geometri. Vi har ikke selv nogen scanner, men ZEISS har tre, hvilket betyder, at de er meget fleksible og kan levere nærmest fra dag til dag, hvis det er nødvendigt, siger måletekniker René Jensen fra Dencker.
Ifølge René Jensen lever kvaliteten fra ZEISS’ side altid op til de store krav, som Dencker skal opfylde i forhold til deres kunder.
- Dertil kommer, at jeg altid kan have tiltro til, at ZEISS leverer valide data, så jeg også over for vores kunder kan stå inde for, at data er i orden. ZEISS ved, hvad jeg vil have, og jeg ved, hvad de kan levere.
Ud over kvalitet og pålidelighed skal man ifølge René Jensen ikke negligere de personlige relationer.
- Vi taler godt sammen, og det er også vigtigt. Vi har et supergodt samarbejde, som vi er rigtig glade for, fastslår René Jensen.