En midaldrende kvinde og mand der bærer ZEISS Progressive Light 2-brilleglas.
ZEISS til optikere og øjenlæger

ZEISS Light 2-brilleglas

Den lette vej til progressive brilleglas - for dine kunder og din virksomhed.

ZEISS Light 2-glas er beregnet til dine 45+-årige kunder, så de let kan skifte til kategorien progressive glas og genvinde deres syn tæt på og fjernt uden besvær. Det kræver kun ét par briller, og det koster ikke en bondegård. Lad dine kunder opleve verden i sin fuldstændighed.

  • Naturligt syn på alle afstande - nær og fjern
  • Hurtig tilvænning
  • Letvægts og tynde med komfort til enhver tid

Mobil internetbrug har holdt indpas i vores dagligliv.

  • 96 %

    af den norske befolkning benyttede sig af online bankbetjening i 2022.3

  • 5 milliarder

    unikke brugere i den globale mobile befolkning i 2022.4

  • 3,76 millioner

    apps tilgængelige til Android i 2023.5

Den gennemsnitlige kundes øjne er stillet over for forskellige udfordringer dagligt.

Brugen af smartphones har ændret menneskets livsstil. Flere mennesker tilbringer mere tid med digitale enheder og aktiviteter tæt på. Denne tendens gælder alle aldersgrupper.1

  • Brugen af digitale enheder og disses tilstedeværelse hele dagen i forbrugernes dagligliv har stor indflydelse på deres læsevaner.
  • For eksempel: Læseafstanden har ændret sig fra 40 cm for trykte medier (bøger, aviser) til 30-35 cm for digitale enheder (smartphones, tabletter).6

Bevist kundetilfredshed med ZEISS Light 2-brilleglas.

  • 96 %

    af brugerne er enige i at deres syn føles naturligt.7

  • 68 %

    af brugerne har vænnet sig til glassene på et par timer.7

  • 92 %

    af brugerne udtrykker at de får værdi for pengene, som ZEISS Light 2-glassene giver.7

Innovationen bag ZEISS EasyFocus-teknologi. Inkorporeret i alle ZEISS Light 2-brilleglas.

Vores branded ZEISS EasyFocus-teknologi tager højde for øjets inklination, styrken og det binokulære syn på det venstre og højre øje hos en bruger af progressive brilleglas til optimering af glassene, så synet sløres mindre i periferien.Den er desuden baseret på ZEISS' know-how inden for optikken i glas-øjesystemet, de aldersrelaterede synsbehov hos førstegangs- og modne brugere af progressive brilleglas og æstetisk optimering af glassene.

  • Ikon der viser en cirkel med tre pile som symbol på smart dynamisk optik.
    Optisk styrkeprofil

    Den optimerede styrkeprofil tager nøjagtigt højde for de vertikale bevægelser af øjet (øje-inklination) fra afstand til nær, med en let fokus som mål, glidende overgang og bekvem adgang til den brede læsezone.

  • Ikon der viser et øje og en pil og en pil, der peger opad som symbol på aldersintelligens.
    Synkronisering mellem venstre og højre øje

    Den binokulære optimering for synet på afstand og fjernt sikrer at de optiske billeder synkroniseres mellem venstre og højre øje.

  • Ikon der viser tre pile ved siden af hinanden som symbol på klar og tynd optik.
    Moderat-mildt karakteristisk design

    Optimerede grænser med et moderat-mildt karakteristisk design, hvilket betyder at det har et mellem-stort felt med klart syn, men udviser en svag forøgelse af uklarhed fordelt hen over de periferiske områder.

ZEISS Progressive glas - bedre end standarden.

ZEISS Light 2-glas kombinerer fordelene ved hårde og milde progressive brilleglasdesign. Dette moderat-milde karakteristiske design gør det let at skifte til progressive glas.

  • Afstandszoner er brede og skarpe
  • Meget lav periferisk distortion
  • Større zoner tæt på
  • Nøjagtigt formet efter brugerens behov.

Udforsk forskellene mellem ZEISS Progressive brilleglas og standard progressive glas i vores video.

Et billede af et stel med synszoner i et af glassene.

Få alt at vide om ZEISS SmartLife-brilleglas.

Få fordel af vores flagskib-portefølje af ZEISS SmartLife-brilleglas, så du kan tilbyde de perfekte løsninger til dine kunder med en fremragende synsoplevelse: komfortabelt syn for travle øjne.

Kontakt os

Lav en aftale

Formularen indlæses...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.

Bliv ZEISS-partner

Formularen indlæses...

De indtastede oplysninger i kontaktformularen vil blive anvendt til at  Carl Zeiss Vision Care besvarer din anmodning pr. e-mail eller telefon. Klik her for at se vores databeskyttelseserklæring.


  • 1

    Data analysis MyVision Profiles from 2021 to 2019 N= 300k consumers by Technology and Innovation, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE 2021

  • 2

    World Economic Forum: There are 1.8 billion millennials on earth. Her er hvor de bor. Udgivet august 2021.

  • 3

    Statista, Online banking penetration in European markets 2022. Published by Statista Research Department, Aug 29, 2023.

  • 4

    Statista, Mobile internet usage worldwide - Statistics & Facts. Published by L. Ceci, Sep 14, 2023.

  • 5

    Statista, Number of apps available in leading app stores 2023. Published by L. Lohmeier, Sep 26, 2023.

  • 6

    Bababekova Y, Rosenfield M, Hue J et al. Font size and viewing distance of handheld smart phones. Optom Vis Sci2011; 88: 795–797.

  • 7

    Undersøgelse blandt købere af ZEISS Light 2-brilleglas i Indien (N=195, Digital & Progressive lenses), 2023, Carl Zeiss Vision International GmbH, DE (ikke-offentliggjort, data på fil).